Monday, September 27, 2010

Saya Dan Tren 1

Sejak berkecimpung di arena naik tren gi keje ni,dapatlah saya membuat pemerhatian sedikit sebanyak mengenai penumpang2 tren yg warganegara mahupun yg tak berapa nak warganegara dan yang berjantina mahupun yg tidak berjantina okkk...

Antara jenis2 yg dapat saya simpulkan adalah:

- Jenis yg suka perhati, merenung atau memandang penumpang lain dgn khusyuk. Terutama perempuan ye yg jd mangsa tenungan sehingga menjadikan org yg di tenung itu serba salah..(aku pakai baju terbalik ke ape arini...?)

- Jenis yg dengar mp3 menggunakan earfon tetapi kuat giler volumenya sehingga dpt didengari oleh penumpang lain. (Serupa takyah pakai earfon oitt!! Loudspeaker sudahh..)

- Jenis yg memicit jerawat di hadapan penumpang lain.. (Geli okk, jgn sampai jerawat tu terpancut kat kulit org lain sudah..!)

- Jenis yg kapel seronok bercinta di dlm tren. Bukan main terlentok2 mesra alam lagi.. (naik kete sendiri la..naik keteapi watpe klu cmtuu...)

- Jenis yg tido tak ingat dunia. Sambil berdiri pun bole nak tido. Mmg tak paham.. Siap landingkan kepala kat bahu org sebelah tuuu... Bukan sahaja bahu, tetapi cermin tren pun boley dijadikan tempat landing, sampai kepala terhantuk2 kat cermin tren tu pun stil tak sedar gak..(Kak Shu jgn terasa lakss..hihi)

- Jenis yg ulat buku. Fuh seronok dia membaca. tak kiralah surat kabo ke, buku novel ke, magazine ke, sampai kan org nak lalu pun tak bole, nak2 time peak hours tren tengah bersarat ngn org tu pun stil nak pegang buku membaca...

- Jenis yg cakap kuat2 dalam fon cita pasal biznes juta2... Ni lagi lah takleh blah. Adakah kerana org yg dihadapan mahupun dikiri kanan kamu adalah awek utk kamu tarik perhatian dia?? itu bukan menarik perhatian ok...Itu hanya membuatkan org ingin menolak kamu ke dlm gaung okkk.

- Jenis yang suka mengambil kesempatan ke atas org lain. Baru je seat tu kosong, bagilah org yg dah berdiri depan seat tu duduk. Ini tidak terus laju potong line org lain sebab nak duduk punya pasal. Smpaikan org mengandung ke, org tua bongkok2, n ibu sdg dukung baby pun telan liur je sebab tak dapat duduk.. Ini kebanyakanya lelaki..(Giler tak gentlemen sehh!!)

Ya, pemerhatian n kajian saya belum habis lagi. Banyak yg perlu dirungkaikan di sini. Oleh kerana sudah petang, saya mahu pulang. Len kali saya update lagi pasal ini.. Okkkkk...

-aYu-

1 comment:

  1. aYu..aku cinta pd mu..e2 dlm pilem okeh nnk!!
    1 lg mgkin ko trlpas pndg kot.Jenis muka slumber poyo..(xde rse brdose lgsg kt org sblh yg kembg kmpes idung menahan bau "puaka" ala2 prfume jenama "poison" gitu..)
    Pastinyer org jntan yg slumber jer buang angin ekzos bersepah2.Nnk..ko ade rse cm nk bg flying kick x kt badigol 2?? or kt org yg bg komen pnjg lebo mcm menulis kt laman blog sndri jekk..(aku le 2)kehkehkeh..Pape pn sabo je la aYu..Idop ni ttp indah wlu pn duit tggl singgit je dlm poket..Adios..frm DLS (teka la sndri)

    ReplyDelete