Sunday, April 8, 2012

Ibu Mertua ku sayang..

"Sayangilah dan layanilah Mertua kamu seperti kamu melayan dan menjaga hati kedua ibu bapa mu..-Rasullullah"

Adakah kamu mempunyai ibu mertua yg sgt sayang kan kamu? - Saya ada.
Adakah kamu mempunyai ibu mertua yg sgt mengambil berat ttg mu? - Saya ada.
Adakah kamu mempunyai ibu mertua yg menjaga makan minum mu? - Saya ada.
Adakah kamu mempunyai ibu mertua yg menjaga pakaian mu? - Saya ada.
Adakah kamu mempunyai ibu mertua yg selalu membelikan handbag utk mu? - Saya ada.
Adakah kamu mempunyai ibu mertua yg selalu membelikan baju baru utk mu? - Saya ada.
Adakah kamu mempunyai ibu mertua yg setiap pagi menghantar mu ke muka pintu apabila kamu mahu keluar bekerja? - Saya ada.
Adakah kamu mempunyai ibu mertua yg turut menyayangi keluarga mu? - Saya ada.

Ya Allah,
Aku bersyukur kerana kau berikan aku insan2 yang sgt baik disekeliling ku.
Panjangkanlah umur ibu mertua ku. Berikanlah  kesihatan tubuh badan kepada ibu mertua ku, berikanlah dia kesenangan di dunia dan di akhirat. Limpahkanlah rezeki yang banyak utk dia. 
Jadikanlah aku seorang anak dan menantu yg sentiasa taat kepada orang2 tua ku.
Panjangkanlah umurku supaya aku dapat membalas jasa mereka dan dapat menjaga mereka sehingga ke akhir hayat mereka. Semoga kami sentiasa beriman kepada mu ya Allah. 
Amin.


-aYu-


No comments:

Post a Comment